ksiazkiobrazekbibliotekaBiblioteka posiada w swoich zbiorach encyklopedie, słowniki, lektury potrzebne w procesie dydaktycznym, a także wiele interesujących tytułów w dziale literatury dla najmłodszych (bajeczki, wierszyki) i w dziale dla dzieci starszych (książki historyczne, obyczajowe, przyro­dnicze, wiersze znanych poetów). Uczniowie maja wolny dostęp do półek i sami wybierają sobie odpowiednią literaturę, a w razie potrzeby mogą korzystać z pomocy nauczycieli pracujących w bibliotece.

Głównym celem 
pracy dydaktyczno-wychowawczej biblioteki jest:
-kształtowanie rozwoju intelektualnego uczniów
-rozwijanie samodzielności w poszukiwaniu właściwych źródeł informacji
-wyrabianie odpowiedzialności i troski o wspólne mienie.

Biblioteka jest czynna od poniedziałku do piątku od 8.00 – 16.00.

                     


  • Czytając dziecku pozwalamy mu lepiej poznać otaczający świat
  • Dzięki czytaniu dziecko uczy się nazywać  uczucia, wzbogaca język i prawidłowo buduje zdania
  • Czytanie rozwija wyobraźnię – w przeciwieństwie do filmu czy gry komputerowej
  • Dzięki odpowiedniej lekturze  dziecko uczy się właściwych  zachowań, odróżniać dobro od zła i rozwiązywać konflikty
  • Czytanie uczy koncentracji na konkretnej czynności
  • Dzieci czytające rzadziej uzależniają się od telewizji czy komputera
  • Czytanie uczy logicznego myślenia i rozumowania przyczynowo-skutkowego
  • Przeżywanie przygód wraz z bohaterami książki pozwala dziecku oswoić własne strachy
  • Lektura, a zwłaszcza wieczorna, pozwala dziecku wyciszyć się
  • Głośne czytanie dziecku wzmacnia więź emocjonalną z rodzicami i sprawia, ze dziecko czuje się kochane i bezpieczne

1. Ustal najlepszą porę na czytanie – na początek 10 – 15 min.  dziennie

2. Pozwól dziecku wybrać lekturę  – książka  może bawić, nie tylko uczyć

3. Pamiętaj, że to, co podobało się tobie, nie musi się podobać twojemu dziecku

4. Na początek staraj się wybierać  książki pisane dużym drukiem

5. Podpowiedz dziecku, że może używać  palca jako wskaźnika – to aktywizuje pracę mózgu

6. Po lekturze porozmawiaj z dzieckiem o książce

7. Zaproponuj zabawę z tekstem,  np. kto szybciej znajdzie słowa z jakąś literą

8. Zgadzaj się na czytanie po cichu

9. Zauważaj i doceniaj postępy w czytaniu

10. Udowodnij dziecku, że lubisz czytać