Doradztwo zawodowe

ROK SZKOLNY 2018/19

REKRUTACJA DO SZKÓŁ PONADPODSTAWOWYCH I PONADGIMNAZJALNYCH NA ROK SZKOLNY 2019/20

 
REKRUTACJA DO SZKÓŁ PONADPODSTAWOWYCH I PONADGIMNAZJALNYCH 
ROK SZKOLNY 2019/20

Program Doradztwa Zawodowego dla klas 
VII - VIII szkoły podstawowej rok szkolny 2018/19 

 


***********************************************

ROK SZKOLNY 2017/18

WEWNĄTRZSZKOLNY SYSTEM DORADZTWA ZAWODOWEGO

W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 112

Z ODDZIAŁAMI INTEGRACYJNYMI

IM. MARII KOWNACKIEJ W WARSZAWIE

,,Mądrze planuję swoją przyszłość’’

Program

************************************************************************************************

Rozstrzygnięcie konkursu ,,Mój wymarzony zawód’’

Bardzo dziękuję za piękne prace konkursowe.

Decyzją Szkolnej Komisji  wyróżnienia otrzymują:

Weronika Szymajda, kl. VI C, Jakub Kowalski, kl. VII C

Za zajęcie I miejsca

Dominika Wierzbicka, kl. VII A, Mateusz Praszczoruk, kl. VII D

Za zajęcie II miejsca

Gabriela Pielasa, kl. VII B, Paweł Wierzbicki, kl. V A

Za zajęcie III miejsca

Dyplomy i drobne upominki, zostaną wręczone uczniom do 15 marca.

Prace Weroniki Szymajdy i Jakuba Kowalskiego przeszły do II etapu konkursu .

Izabela Woszczek

************************************************************************************************

Co dalej ósma klaso? – warsztat dla rodziców uczniów klas VII

w Szkole Podstawowej nr 112

W dniu 5 marca odbyło się spotkanie (formuła warsztatowa) dla Rodziców uczniów klas VII.

Celem spotkania było nabycie wiedzy, jakie działania mogą podejmować Rodzice (rozpoczynając już na etapie klasy VII), aby  wspierać  dzieci w wyborze przyszłej drogi edukacyjno – zawodowej.

W trakcie warsztatu przekazano rodzicom wiedzę zwiększającą skuteczność wsparcia udzielanego przez nich dzieciom w procesie wyboru szkoły średniej. Była to w znacznej mierze wiedza psychologiczna, dzięki której rodzicom uczestniczącym w warsztatach będzie teraz łatwiej zrozumieć zachowania i stany emocjonalne młodzieży, przeżywającej nieuniknione trudności okresu dojrzewania i kształtowania się dorosłej tożsamości, a równocześnie skonfrontowanej                                   z koniecznością podjęcia znaczących w perspektywie życiowej decyzji edukacyjnych.

Rodzice otrzymali specjalnie przygotowane materiały drukowane, a w nich wybrany przez Fundację ZwrotNa wykaz instytucji i organizacji wspierających młodzież w wyborach edukacyjno-zawodowych oraz adresy stron internetowych, tytuły dokumentów i publikacji, z których mogą skorzystać wspierając swoje dzieci.

Zakres tematyczny warsztatu:

a/ Zmiana i decyzja – co oznacza zmiana szkoły?

  • Jakie emocje towarzyszą zmianie szkoły (zmianie otoczenia, zmianie grupy rówieśniczej, zmianie etapu edukacji)
  • Co oznacza dla młodego człowieka konieczność podjęcia decyzji (DZIŚ) o kształceniu się i możliwościach znalezienia pracy w kontekście rozwoju rynku pracy (JUTRO)

c/ Potrzeby – jakie są potrzeby młodych ludzi w związku z tym, że rozwojowo szukają odpowiedzi na pytanie ,,Kim jestem’’ ?  z koniecznością odpowiedzi na pytanie ,,Kim mam być’’?

b/ Kto podejmuje decyzje?

  • Osoby, które uczestniczą w procesie decyzyjnym (o roli rodzica w procesie doradczym i grupy rówieśniczej)

d/ Dzień otwarty w szkole średniej – jak sprawdzić to czego nie widać?

  • Jak wykorzystać i jakie postawić cele w związku z dniami otwartymi w szkołach (w okresie marzec – kwiecień 2018)
  • Jak przygotować się do dni otwartych?

 

Spotkanie poprowadziła psycholog,  Pani Magdalena Kamieniecka.

Bardzo dziękuję Rodzicom za obecność.

Szkolny koordynator doradztwa zawodowego

Izabela Woszczek

*************************************************************************************************

Pierwsze zajęcia doradztwa zawodowego w klasie 7 a i 7 b za nami.

Uczniowie obu klas, tak jak ich koledzy z klas 7 b i 7 d w ubiegłym semestrze, dowiedzieli się, co znaczy termin ,,Doradztwo zawodowe”.

Na początku uczniowie podawali własne przykłady rozumienia terminu. Wspólnymi siłami  zdefiniowaliśmy pojęcie. Uczniowie poznali organizację i cel pracy następnych zajęć.

Nie mogło zabraknąć zabaw integrujących grupę.

Uczyliśmy się i bawiliśmy jednocześnie. Wszyscy mogli zobaczyć siebie przez pryzmat pracy zespołowej.

Aktywność i zaangażowanie uczniów obu klas oceniam na ,,szóstkę z plusem”.