Logopeda

mgr Wioletta Kaliszyk – dyżur w SP112 ul. Zaułek 34

pon. 12.00 – 15.30
wt.  8.15 – 14.30
śr. 8.45 – 15.30
czw.  8.45 – 15.30
pt. 8.45 – 15.00

 

mgr Sylwa Mucha – dyżur w Filii SP 112 ul. Ostródzkiej 144

 pon. 8.30 – 14.30
wt.  9.00 – 14.00
śr. 8.00 – 13.00
czw.  9.00 – 15.00
pt. 8.00 – 13.00

Zajęcia logopedyczne

Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017r. w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach

(§9)  Zajęcia logopedyczne organizuje się dla uczniów z deficytami kompetencji i zaburzeniami sprawności językowych. Liczba uczestników zajęć nie może przekroczyć 4.

(§16) Godzina zajęć trwa 45 minut.

Uczniowie klas pierwszych do 18 września, będą mieli przeprowadzone przesiewowe badanie mowy, w celu ustalenia stanu mowy oraz poziomu rozwoju językowego.

Uczniowie, którzy posiadają orzeczenie, a w nim zalecenia do terapii logopedycznej, będą objęci taką formą pomocy.

Wszyscy uczniowie zakwalifikowani przez logopedę na zajęcia,  otrzymają karty z prośbą o wyrażenie przez rodziców zgody na terapię logopedyczną. W karcie tej wskazana będzie data  i czas rozpoczęcia zajęć. Zajęcia są dobrowolne i bezpłatne.

Rodzice będą mogli uzyskać poradę, konsultację logopedyczną po wcześniejszym ustaleniu, z logopedą ,terminu spotkania. Ponadto czekam na Państwa w czasie dni otwartych w szkole, w gabinecie logopedycznym (sala D-105).

RADY LOGOPEDYCZNE DLA RODZICÓW

RODZICU!

  • Zadbaj, aby u twojego dziecka nie wykształcił się nawyk oddychania przez usta w dzień w czasie spoczynku i w nocy w czasie snu.
  • Niech twoje dziecko żuje, gryzie twarde pokarmy, zachęcaj je do zabaw usprawniających pracę języka i warg.
  • Sprawdź , czy twoje dziecko ma prawidłowy zgryz.
  • Zadbaj, aby twoje dziecko miało zdrowe zęby. Brak uzębienia, np.  z powodu próchnicy może przyczyniać się do nieprawidłowej wymowy głosek.
  • Mów do dziecka językiem normalnym, nie spieszczaj, nie naśladuj dziecinnej wymowy.
  • Rozmawiaj z dzieckiem spokojnie i cierpliwie.
  • Codziennie czytaj dziecku na głos, przynajmniej 20 minut, dziecko poprawia swoją wymowę, doskonali ją, starając się naśladować to, cosłyszy od otoczenia. Dzięki głośnemu czytaniu dorosłego dziecko także wzbogaca swoje słownictwo, ćwiczy pamięć werbalną, zdolność koncentracji uwagi, umiejętność budowania zdań.
  • Zachęcaj dziecko do wspólnego czytania poprzez odpowiedni wybór książek: niech będą w nich kolorowe ilustracje, zabawne historyjki.
  • Podczas czytania niech twoje dziecko opowiada treść ilustracji, naśladuje różne odgłosy (np. szum wiatru, pukanie, odgłosy zwierząt). Wyrazy dźwiękonaśladowcze są doskonałym ćwiczeniem usprawniającym narządy artykulacyjne, przygotowują dziecko do wymowy kolejnych głosek.
  • Kupuj swojemu dziecku (szczególnie małemu) książeczki dźwiękowe. Niech słucha tych dźwięków i je naśladuje.
  • Zachęcaj dziecko do nauki wierszy na pamięć. Jest to doskonała forma ćwiczeń utrwalających wyrazistą wymowę.

Ćwiczenia rozwijające percepcję słuchową

Najważniejsze przyczyny wad wymowy